NYHET

Fira 1 Maj i Folkets hus

OBS! På grund av hot om regn kommer vi att vara i Folkets hus Norrtälje.

Nu är det dags att fira 1 maj

Första tillfället i kommunen att fira 1 maj 2023 med Socialdemokraterna i Norrtälje kommun är klockan 10.00 i Hallstavik. Där bjuds det på tal av oppositionsråd Ullrika Falk, Pappers Anders Lidén & Kommunals Christer Hallingström. Vi bjuder på fika och musik av Rolf och Malin.

Andra tillfället för dagen blir på Folkets hus i Norrtälje. Klockan 12.15 börjar Sven Fredriksson tillsammans med Åsa Piponius & Ellen Boström att spela musik.

Under firandet kommer vi att få höra tal av arbetarekommunens ordförande Margareta Lundgren, oppositionsråd Ulrika Falk, LO-fackens ordförande Christoffer Bergqvist, SSU Norrtäljes ordförande Henning Larsson, Kommunal Norrtäljes ordförande Lotta Svenander samt Socialdemokraternas kulturpolitiska talesperson Lawen Redar.

Vi bjuder på fika och kokt korv!

Efter firandet på Stora torget går de som vill gemensamt upp till Folkets hus Norrtälje, fikar, lyssnar på musik framförd av Sven, Åsa & Ellen i väntan på att vi gemensamt ser Magdalena Anderssons tal på storbild.

Vi ser fram emot att få träffa er på måndagen den 1 maj

OBS! Vid regn samlas vi i Norrtälje inne på Folkets hus!

Tillsammans sjunger vi